✅نکته هایی به دانش آموزان عزیزجهت موفقیت درامتحانات پایان ترم دردوران مجازی : از دیدگاه گروه مشاوره و برنامه ریزی کنکور دکتر لهرابی – مرکز مشاوره تحصیلی تخصصی مسیر موفقیت شهرکرد

برنامه ریزی و روش‌های درست درس خواندن در زمان کرونالازم است به این نکته توجه کنیم که برنامه ریزی در هر شرایطی لازمه‌ی بهره گیری مناسب و بهینه از زمان و امکانات برای رسیدن به هدف است؛از این رو انتظار می‌رود دانش آموزان به نکات زیر جهت موفقیت در امتحانات توجه لازم کنند:

۱. زمان امتحانات را روی یک برگه یادداشت کنید و به دیوار اتاق نصب کنید.

۲. روز و ساعت امتحانات را به خانواده اطلاع داده تا به شما یادآوری کنید.

۳. کامپیوتر، موبایل، تبلت یا لپ تاپ خود را بررسی کنید تا قبل از امتحان مطمئن شوید که تمام سخت افزارها و نرم افزارها به درستی کار می‌کنند.

۴. مطمئن شوید که اینترنت به اندازه کافی در دسترس شما هست و درحین امتحان دچار مشکل نمی‌شوید.

۵. درس‌های کتابی را که از آن آزمون مجازی دارید از قبل مطالعه کنید. درست همانند زمانی که در امتحان حضوری شرکت می‌کردید.

۶. وقت خود را درست برنامه ریزی کنید. با آزمون گرفتن ازخودتان، زمان خود را تنظیم کنید و ببینید چه مدت برای هر سوال صرف خواهید کرد تا در امتحان وقت کم نیاورید.

۷. شرایط را برای انجام آزمون با کم‌ترین حواس پرتی مهیا کنید.

۸. در ساعت امتحان، پیام رسان‌های تلفن، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و سایر موارد مشابه را که نیاز نیست و هم چنین تلویزیون را خاموش کنید. به خانواده اطلاع دهید که قرار است آزمون مجازی بدهید تا موقع آزمون مزاحم کار شما نشوند.

۹. ساعت در مقابل شما باشد، برای آگاهی از ساعت شاید بهتر باشد یک زنگ هشدار تنظیم کنید تا تمام شدن مدت زمانی را که برای یک بخش برنامه ریزی کرده اید (به عنوان مثال ۱۰ دقیقه مانده به اتمام زمان امتحان) رابه شما اطلاع دهد.

۱۰. همه لوازمی که لازم دارید را آماده کنید و در دسترس قرار دهید. (چک نویس، خودکار، آب و ...)

۱۱. یک نفس عمیق بکشید. هنگامی که وارد سیستم آزمون مجازی می‌شوید، یک لحظه برای آرامش و متمرکز شدن، نفس عمیق بگیرید. (دو الی سه تنفس عمیق می‌تواند آرام بخش باشد.)

۱۲. عدم توجه به افکار منفی و اعتماد به توانایی و تلاش خود داشته باشید، زیرا شما فرد توانمندی هستید.

۱۳. درحین آزمون مجازی سعی کنید تمرکز داشته باشید و سوالات را با دقت بخوانید؛ زیرا درست خواندن سوال راه را برای شما هموار می‌کند، بسیاری از بی دقتی‌ها در درست نخواندن سوال است.

۱۴. هنگامی که سیستم شما دچار نقص فنی شد، نگران نشوید و دست و پای خود را گم نکنید و بلافاصله با دبیر یا معاون یا مدیر خود تماس بگیرید و با جزئیات دقیق مشکل و پیام‌های خطایی که ممکن است دریافت کرده باشید رابه او بگویید. اگر شما بتوانید یک عکس از صفحه بگیرید و برای آن‌ها ارسال کنید، مشکلتان سریع‌تر حل خواهد شد.

۱۵. پاسخ‌های خود را قبل از ارسال بررسی کنید. مطمئن شوید که هر پاسخ به نظر خودتان کامل وجامع باشد. دقت پاسخ‌های خود و همچنین املا و دستور زبان آن‌ها را بررسی کنید.

۱۶. آرامش و توکل به خداوند را سرلوحه کارهای خود قرار دهید.

این موارد کمک می‌کند تا دانش آموزان این روزها با آرامش بیشتری امتحانات غیرحضوری را سپری کنند.

موفق و مؤید باشید. 

 


گروه مشاوره و برنامه ریزی کنکور یعقوب لهرابی - مرکز مشاوره تحصیلی مسیرموفقیت شهرکرد 

جهت ارتباط با مشاور ارشد موسسه مسیرموفقیت شهرکرد  با شماره ی 09029012570   یا  09132812570    یا 03832229075  تماس بگیرید.

 

#دهمی_ها_یازدهمی_ها_دوازدهمی_ها_فارغ_التحصیلان_تجربی_ریاضی_انسانی_معارف#مشاور_تحصیلی

#مشاور_تحصیلی_تخصصی_مسیر_موفقیت_از_پیش_دبستانی_تا_دکتری#مشاوره_تخصصی_تحصیلی

#مرکز_مشاوره#مسیر_موفقیت#مرکز_مشاوره_تخصصی_تحصیلی_مسیر_موفقیت_شهرکرد #سالن_مطالعه_دخترانه_پسرانه#پانسیون_مطالعه#سالن_مطالعه_مسیر_موفقیت#آموزشگاه_علمی_آزاد #انگیزشی#کنکور#دپارتمان_مشاوره_و_برنامه_ریزی_کنکور_دکتر_لهرابی#از_پیش_دبستانی_تا_دکتری#دکتر_لهرابی #دکتر_یعقوب_لهرابی#آزمون_گاج_سنجش_کانون_قلمچی_گزینه_دو#کارگاه_آموزشی_مشاوره#مشاور_رتبه_برتر_کشور_ایران

#بورد_تخصصی_مشاوره_برنامه_ریزی_کنکور_دکتر_یعقوب_لهرابی#شهرکرد#اصفهان#تهران#شیراز#کاشان#مشهد#اهواز#قم

dr-lohrabi.ir

 

گزارش تصویری