هنرآزمون دادن و تکنیک‌های آن برای دوران جمع بندی : از دیدگاه گروه مشاوره و برنامه ریزی کنکور دکتر لهرابی مرکز مشاوره تحصیلی تخصصی مسیر موفقیت شهرکرد

در دوران جمع‌بندی نهایی لازم است در شبیه‌سازی آزمون‌های سراسری سال ‌های قبل، تکنیک‌های هنرآزمون دادن را چندین و چندبار تمرین کنید تا در جلسه آزمون سراسری عملکرد بهتری داشته باشید.

11. تکنیک رعایت زمان هر درس:

رعایت تعادل در دروس بسیار مهم است. این رعایت تعادل علاوه بر زمان مطالعه دروس، در هنگام آزمون نیز بسیار مهم است.

بسیاری از داوطلبان به دلیل تسلط بالاتر در یک درس یا علاقه بیشتر ممکن است زمان بیشتری را در آزمون به حل تست‌های درس مورد نظر اختصاص دهند. این اتفاق ممکن است نتایج زیر را در بر داشته باشد:

به دلیل توقع بالا در دروسی که زمان بیشتری می‌گذارید، تعداد غلط های شما افزایش می‌یابد.

در صورتیکه درس مورد نظر شما سخت باشد ممکن است بهم بریزید و نتوانید با تمرکز به سایر دروس پاسخ دهید.

ممکن است سوالات درسی که به دلیل تسلط کمتر، وقت کمتری را به آن ها اختصاص داده اید، ساده باشند و شما از میانگین کل فاصله بگیرید.

بنابراین پیشنهاد می‌شود، زمان هر درس را فقط به همان درس اختصاص دهید و براساس تسلط و یا علاقه زمان دروس را مشخص نکنید.

12. تکنیک زمان نقصانی:

داشتن زمانی برای مرور در انتهای هر دفترچه به داوطلبان کمک می‌کند تا بتوانند درصدهای خود را تغییر دهند. برای اینکار بهتر است زمان استاندارد پاسخ گویی به سوالات هر درس را کمی کاهش دهید تا در انتهای آزمون زمانی برای مرور ایجاد شود.

اینکه از زمان هر درس چه میزان کم می‌کنید بر عهده خودتان است و به توانایی‏های شما مربوط می‌شود اما مهم این است که حدود 10-20دقیقه در دروس عمومی و 25-40 دقیقه در دروس اختصاصی زمان مرور داشته باشید.

با این روش، پس از پاسخگویی به سؤالات دروس یک دفترچه، با اطلاع از میزان سختی سؤالات درس‏ها زمان مرور را به درسی که لازم است اختصاص می‌دهید.

با توجه به تفاوت زمان پاسخگویی به سؤالات در آزمون‏های آزمایشی در جلسه با مشاوران همراه براساس نوع و زمان آزمون، زمان نقصانی را تعیین کنید. اما در آزمون‏های پایان سال باید از زمان نقصانی مطابق آزمون سراسری استفاده کنید.

در زمان های نقصانی 5 دقیقه بیشتر به دروس ضعیف خود بپردازید .


13. ترتیب دفترچه سوالات:

بهتر است، ترتیب سوالات دفترچه های آزمون را رعایت کنید. اما اگر فکر می کنید ترتیب دیگری برای شما بهتری است حداقل آن را در پنج آزمون آزمایشی امتحان کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که چینش دروس در دفترچه آزمون سراسری اتفاقی نیست به طور مثال در دفترچه عمومی دروس زبان عربی و زبان انگلیسی به عنوان درس دوم و چهارم برگزیده شده اند. چرا که انتقال بی درنگ از یک زبان خارجی به زبان خارجی دیگر کار دشواری است و اگر این دو بخواهید به این دو درس به صورت پی در پی جواب دهید، سطح عملکرد شما کاهش پیدا خواهد کرد.

14. تکنیک نوشتن زمان هر درس در ابتدای آن:

برای اینکه بتوانید زمان را بهتر کنترل نمایید، می توانید زمان هر درس را در صفحه ابتدایی همان درس بنویسید.

نمونه ای از این تکنیک را در بالا مشاهده می کنید.

اینکار را ابتدای آزمون انجام دهید و زمان هر درس را در ابتدای همان درس بنویسید. با استفاده از این تکنیک می توانید به راحتی زمان خود را مدیریت نمایید و از هدر رفتن وقت برای یک درس خاص جلوگیری خواهد شد.

همچنین دقت نمایید که باید پس از اتمام زمان هر درس، حتی در صورت پایان نیافتن سوالات، باید درس را رها کرده و درس بعدی را آغاز نمایید تا در زمان مرور به آن ها بپردازید.

 

15. تکنیک کنترل:

باید هر 10 سوال یکبار به دلیل تقسیم بندی پاسخنامه در آزمون ها، شماره سوال خود را با شماره سوال پاسخبرگ و زمان فعلی را با زمان درس بعدی که با روش قبلی یادداشت نموده اید مقایسه کنید.

این کار باعث می شود:

از اشبتاه در شماره سوالات جلوگیری شود.

زمان خود را بسنجید تا در صورت نیاز روند خود را تغییر نمایید.

اگر از روش و حداقل سؤالات و ... استفاده کنید.

روش کنترل عامل ایجاد استرس نخواهد شد.اگر در حین کنترل متوجه شدید زمان کمی در آن درس برایتان باقی مانده است،تمرکز خود را حفظ نمایید و صرفا تکنیک و را سریع تر انجام دهید.(تعداد سوالات مبهم شما در این درس زیاد خواهد شد)

16. تکنیک زمان مرور:

بسیاری از داوطلبان اذعان دارند در صورتیکه در آزمون ها زمانی برای مرور تست ها نزده داشته باشند درصد بالاتری کسب خواهند کرد.

همانطور که قبلا توضیح داده شد، باید زمان شروع هر درس را در ابتدای همان درس با استفاده از زمان های نقصانی یادداشت نمایید.

همچنین باید روش ورا رعایت نمایید تا وضعیت تست ها مشخص شود.

توضیح داده شد که زمان خود را هر 10 سوال یکبار چک نمایید. حتماً ساعت (ترجيحاً عقربه‌اي) همراه داشته باشيد و خودتان مراقب وقت آزمون باشيد و به اميد مراقب و اعلام وقت توسط او نباشيد هيچ كس مسئول اعلام وقت به شما نيست.

پس از اتمام سوالات متناسب با زمان های نقصانی قطعا شما زمان کافی برای مشاهده سوالات علامتدار را خواهید داشت.

در انتهای هر دفترچه:

ابتدا سؤالات خوانده نشده را حل کنید. (ممکن است زمان نقصانی شما به انتها رسیده باشد و شما نتوانسته باشید سوالات را کامل مطالعه نمایید.)

سپس در مورد سؤالات و دار فکر کنید.

شیوه پاسخگویی به سؤالاتدار انتهای هر دفترچه

۱-دو درس را انتخاب کنید:

دو درس که سؤالات آن در آزمون آسان‌تر بوده یا دو درس که دارای ضریب بالاتری است.

2-سعی کنید هر درس را 10% افزایش دهید.

مثلاً 2 سؤال ادبیات و 2 سوال عربی در زمان مرور دروس عمومی

در پایان جلسه آزمون، ذهن و حافظه شما خسته خواهد بود، بنابراین به پاسخ هایی که داده اید شک نکنید و آنها را تغییر ندهید.

 


گروه مشاوره و برنامه ریزی کنکور یعقوب لهرابی - مرکز مشاوره تحصیلی مسیرموفقیت شهرکرد 

جهت ارتباط با مشاور ارشد موسسه مسیرموفقیت شهرکرد  با شماره ی 09029012570   یا  09132812570    یا 03832229075  تماس بگیرید.

 

#دهمی_ها_یازدهمی_ها_دوازدهمی_ها_فارغ_التحصیلان_تجربی_ریاضی_انسانی_معارف#مشاور_تحصیلی

#مشاور_تحصیلی_تخصصی_مسیر_موفقیت_از_پیش_دبستانی_تا_دکتری#مشاوره_تخصصی_تحصیلی

#مرکز_مشاوره#مسیر_موفقیت#مرکز_مشاوره_تخصصی_تحصیلی_مسیر_موفقیت_شهرکرد #سالن_مطالعه_دخترانه_پسرانه#پانسیون_مطالعه#سالن_مطالعه_مسیر_موفقیت#آموزشگاه_علمی_آزاد #انگیزشی#کنکور#دپارتمان_مشاوره_و_برنامه_ریزی_کنکور_دکتر_لهرابی#از_پیش_دبستانی_تا_دکتری#دکتر_لهرابی #دکتر_یعقوب_لهرابی#آزمون_گاج_سنجش_کانون_قلمچی_گزینه_دو#کارگاه_آموزشی_مشاوره#مشاور_رتبه_برتر_کشور_ایران

#بورد_تخصصی_مشاوره_برنامه_ریزی_کنکور_دکتر_یعقوب_لهرابی#شهرکرد#اصفهان#تهران#شیراز#کاشان#مشهد#اهواز#قم

dr-lohrabi.ir