نکاتی پیرامون اردوی مطالعاتی ( سالن مطالعه ) و اهمیت آن در کسب موفقیت در آزمون سراسری : از دیدگاه گروه مشاوره و برنامه ریزی کنکور دکتر لهرابی مرکز مشاوره تحصیلی تخصصی مسیر موفقیت شهرکرد

 

لحظات پایانی تعیین‌کننده‌ترین و پراهمیت‌ترین لحظات هر مسابقه‌ای است. این آخرین فرصت برای کسب موفقیت در آزمون سراسری است.

به مجموعه برنامه‏های علمی‌- تفریحی زمان‏بندی شده برای داوطلبان آزمون سراسری که به منظور آماده سازی آن‌ها در این آزمون طراحی شده است، اردوی مطالعاتی گفته می‌شود.
داوطلبان در این اردو در بازه زمانی معینی:

به مطالعه، جمع‌بندی و تست‏زنی انفرادی می‌پردازند.
در صورت مواجهه با سؤالات علمی به نیروهای رفع اشکال مستقر در اردو (رتبه‌های برتر سال‌های گذشته) مراجعه می‌نمایند.

از خصوصیات این اردو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اگر محیط یادگیری شبیه محیط آزمون (یادآوری) باشد، یاد آوری بهتر صورت می‌گیرد، از این‌رو در اردو، روی صندلی دسته‌دار تکی مطالعه خواهید کرد.
برنامه اردو به 8 واحد مطالعاتی با در نظر گرفتن زمان استراحت تقسیم شده است که در واحدهای 75 تا 85 دقیقه‌ای به مطالعه طبق جدول مطالعاتی تنظیم‌ شده می‌پردازید. مطالعه 9 که در منزل صورت می‌پذیرد جهت اتمام مطالبی است که در طول روز موفق به مطالعه آن نشده‌اید. (برنامه منظم مهمترین عامل آرامش، تمرکز و بهره وری کامل برای اجرای برنامه است.)
مطالعه در این دوران به صورت انفرادی بوده، به همین دلیل در گروههای 20-15 نفره تقسیم و فضای مناسبی جهت مطالعه در اختیار شما قرار داده می‌شود و نظارت ویژه‌ای توسط ناظران مطالعاتی بر نظم مطالعاتی شما صورت خواهد گرفت.
در تمام روزهای اردوی مطالاتی، نیروهای رفع اشکال (رتبه‌های برتر سالهای گذشته) در محل معینی مستقر بوده و شما می‌توانید جهت رفع اشکال و آموزش مطالب با هماهنگی ناظرین به این نیروها مراجعه کنید. علاوه بر آموزش و رفع اشکال مطالب علمی، حضور رتبه‏های برتر، مدل و الگوی فکری مناسبی برای موفقیت است.
حضور نیروهای رفع اشکال سبب می‏شود، اشکالات علمی بلافاصله رفع شده و از برنامه عقب نمانید. در ضمن با الگوگیری از رتبه های برتر با انگیزه بیشتری برای موفقیت تلاش می‌کنید.
با توجه به اهمیت تغذیه و نقش بسیار مهم آن در یادگیری و قدرت حافظه، برنامه غذایی اردو متناسب با نیازهای داوطلبان آزمون سراسری توسط متخصص تغذیه تنظیم شده است که در آن (صبحانه، نهار، میان وعده‌های مناسب) بیشتر ویتامین‏ها، پروتئین‌ها و... مورد نیاز شما در نظر گرفته شده است. تغذیه صحیح باعث افزایش تمرکز، تقویت حافظه ، نشاط و بهبود قدرت یادگیری‌تان می‏شود.
(مطمئن باشید بیش از منزل در اردو از شما پذیرایی می‌شود.)
باتوجه به اهمیت بسیار بالای نظم و سکوت در طول اردو، ناظران مطالعاتی در واحدهای مطالعاتی تنظیم شده بر عملکرد شما نظارت داشته و در صورت عدم رعايت قوانين و مقررات اردو از سوی هر یک از داوطلبان، برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
قطعاً مهمترین نیاز داوطلبان آزمون سراسری در روزهای پایانی مشاوره و هدایت تحصیلی است.
بی‌برنامگی، بی‏حوصلگی، ناامیدی و... تنها بخشی از عواملی است که می‌تواند سبب توقف شما گردد. به همین دلیل نیروهای مشاوره در طول اردوی مطالعاتی حداقل 2 بار (و در صورت نیاز 4 بار) با شما مشاوره خواهند داشت.
برای شادابی و نشاط بیشتر داوطلبان در اردوی مطالعاتی پایانی، اکسیژن‌رسانی به مغز و بالا بردن سطح ترشح هورمون اندورفین (عامل شادابی و تقویت تمرکز)، زمانی برای نرمش و تفریح تحت عنوان تمرینات مفرح ایروبیک در نظر گرفته شده است. این تمرینات به‏صورت روزانه، منظم و با نظارت مربی متخصص صورت می‏گیرد.
جهت تکرار شرایط آزمون سراسری، افزایش قدرت تمرکز و تمرین هنر آزمون دادن، فضایی برای برگزاری آزمون‌های دوران جمع‌بندی با شبیه سازی کامل و رعایت استانداردهای آزمون سراسری در محیط اردو ایجاد می‌شود. (تکرار شرایط آزمون سراسری، افزایش قدرت تمرکز و تمرین هنر آزمون دادن)
به دلیل نزدیکی به زمان آزمون سراسری و کاهش احتمال توقف روحی داوطلبان، کارگاه تخصصی کنترل هیجانات در اردو (در 2 دوره) توسط روان‌شناس مرکز و جلسات فردی با داوطلبان در صورت نیاز برگزار می‌گردد. (با توجه به شرایط خاص روزهای پایانی، داوطلبان دچار خستگی و کاهش انگیزه به‌صورت مقطعی می‌گردند.)
در حین برگزاری اردو جهت افزایش بازده مطالعاتی داوطلبان، جلسات مشاوره گروهی انگیزشی توسط دکتر لهرابی - مشاور تحصیلی برای افزایش انگیزه و جهت‌دهی داوطلبان برگزار می‌گردد.


گروه مشاوره و برنامه ریزی کنکور یعقوب لهرابی - مرکز مشاوره تحصیلی مسیرموفقیت شهرکرد 

جهت ارتباط با مشاور ارشد موسسه مسیرموفقیت شهرکرد و یا گرفتن نوبت مشاوره با شماره ی 09029012570   یا  09132812570    یا 03832229075  تماس بگیرید.

 

#دهمی_ها_یازدهمی_ها_دوازدهمی_ها_فارغ_التحصیلان_تجربی_ریاضی_انسانی_معارف#مشاور_تحصیلی

#مشاور_تحصیلی_تخصصی_مسیر_موفقیت_از_پیش_دبستانی_تا_دکتری#مشاوره_تخصصی_تحصیلی

#مرکز_مشاوره#مسیر_موفقیت#مرکز_مشاوره_تخصصی_تحصیلی_مسیر_موفقیت_شهرکرد #سالن_مطالعه_دخترانه_پسرانه#پانسیون_مطالعه#سالن_مطالعه_مسیر_موفقیت#آموزشگاه_علمی_آزاد #انگیزشی#کنکور#دپارتمان_مشاوره_و_برنامه_ریزی_کنکور_دکتر_لهرابی#از_پیش_دبستانی_تا_دکتری#دکتر_لهرابی #دکتر_یعقوب_لهرابی#آزمون_گاج_سنجش_کانون_قلمچی_گزینه_دو#کارگاه_آموزشی_مشاوره#مشاور_رتبه_برتر_کشور_ایران

#بورد_تخصصی_مشاوره_برنامه_ریزی_کنکور_دکتر_یعقوب_لهرابی#شهرکرد#اصفهان#تهران#شیراز#کاشان#مشهد#اهواز#قم

dr-lohrabi.ir