روش مطالعه درس دینی برای کنکور از زبان رتبه های برتر کنکور 

درس دینی در کنکور های رشته های مختلف، ضریب قابل توجهی داره. متقاضیان زیادی با توجه به این اهمیت، می تونند روی گرفتن درصد های بالا در این درس، حساب باز کنند. اما خب هر کاری یک روشی داره. سوال اینجاست که روش صحیح مطالعه دینی کنکور چیه؟ رتبه های برتر کنکور چجوری درصد های بالا گرفته اند؟ با کدوم نحوه خواندن دینی کنکور میشه نتیجه گرفت؟
تو این مقاله قراره که با روش مطالعه دین و زندگی کنکور 9 تا از رتبه های برتر آشنا بشید و تو روند کار خودتون استفاده کنید. در ضمن برای راهنمایی های بیشتر، مطالعه مقاله 
چگونه دینی کنکور را بخوانیم رو بهتون پیشنهاد می کنیم.

روش مطالعه دینی رتبه های برتر کنکور تجربی

علی بزرگ زاده (رتبه 13 منطقه 2 کنکور تجربی 97) - درصد دینی کنکور: 75%

نحوه خواندن دینی کنکور من این بود که هر دو روز، یک درس دین و زندگی رو می خوندم. ابتدا کتاب درسی رو مطالعه می کردم و سپس تست های کنکور رو می زدم و برای هر سوال به کتاب درسی مراجعه می کردم. نکات مهم رو نشان دار می کردم و اگه جدید بودند، حاشیه نویسی می کردم و این توجه دقیق به جزئیات برای مطالعه دینی کنکور تجربی، نتیجه مثبتی روی عملکرد من گذاشت.

روش مطالعه دینی رتبه های برتر کنکور انسانی

مهرزاد مکی زاده (رتبه 15 منطقه 2 کنکور انسانی 97) - درصد دینی کنکور: 76%

من در روش مطالعه دینی، ابتدا نیم ساعت آیات رو حفظ می کردم و پیام آیات رو برای خودم بازگو می کردم. یک ساعت بعد، متن درس رو مطالعه می کردم و بررسی می کردم کدوم قسمت ها برای طراحی سوال مناسب ترند. درواقع از دیدگاه طراح سوال به متن کتاب درسی نگاه می کردم.

بهترین روش یادگیری دروس حفظی، میتونه راهنمای خوبی برای مطالعه درس دینی باشه.

 

روش مطالعه دینی رتبه های برتر کنکور ریاضی

سهند سروری (رتبه 7 منطقه 2 کنکور ریاضی 92) - درصد دینی کنکور: 85%

چیزی که در مطالعه دینی کنکور ریاضی یا حتی تجربی خیلی مهمه، متن کتابه و مهم تر از اون، آیات موجود در کتابه؛ چون ۷۰ تا ۸۰ درصد تست های درس دین و زندگی ، یا به طور مستقیم به ۲۵۰ تا ۲۶۰ آیه موجود در کتاب ربط داره یا به مفهوم اون ها مرتبط میشه. روش مطالعه دینی من این طور بود که برای به خاطر سپردن آیات، به کلید واژه های هر آیه دقت می‌ کردم؛ برای مثال، در درس فقه، که درس یازدهم کتاب دین و زندگی سال سوم هست (در کتاب نظام قدیم)، کلمه “کافّه” در آیه موجود در درس ذکر شده. در آیه این طور اومده که مردم پیش امام بروند و فقه یاد بگیرند و به شهر خود بازگردند و نایب امام شوند و فقه را به مردم یاد دهند. برای من واژه “کافّه” کلید واژه این آیه بود و اگر “کافّه” در آیه ‌ای می اومد، می‌ دونستم که به فقه برمی گرده.

 

رای تسلط بر متن درس هم لازمه که درس رو چندین بار خوند. من متن کتاب رو یک بار می ‌خوندم و بعد نکات مهم اون رو مشخص می ‌کردم و یک بار دیگه از روی درس می‌ خوندم. بچه ‌ها باید مطمئن باشند که بار اول و دوم، مطالعه درس دینی خیلی سخته و در دوره ‌های بعدی آسون‌ تر میشه.

روش مطالعه دینی رتبه های برتر کنکور انسانی

امیرحسین فتحی (رتبه 31 منطقه 2 کنکور انسانی 97) - درصد دینی کنکور: 65%

من برای مطالعه دینی کنکور انسانی، ابتدا آیات درس دین و زندگی رو از روی کتاب درسی می خوندم و متن درس رو هم یک دور سریع می خوندم. بار دوم درس رو دقیق تر مطالعه می کردم تا ارتباط آیات و متن رو بفهمم و تعداد زیادی هم تست می زدم و تمام گزینه ها رو تحلیل می کردم و به نظرم تجزیه و تحلیل کامل تست ها، یکی از مهم ترین فاکتور ها در نحوه مطالعه دینی کنکور هست.

 

روش مطالعه دینی رتبه های برتر کنکور تجربی

علی مهران زاده (رتبه 27 منطقه 1 کنکور تجربی 97) - درصد دینی کنکور: 90%

روش مطالعه دینی من به این صورت بود که این درس رو مانند امتحان نهایی می خوندم و سعی می کردم هر درس رو چندین بار مرور کنم. ابتدا کتاب درسی رو می خوندم و تست می زدم. سپس کتاب درسی رو دوباره می خوندم و تست کنکور حل می کردم و برای بار سوم کتاب درسی رو می خوندم و این بار تست تالیفی می زدم و با این نحوه خواندن دینی تونستم نتیجه قابل قبولی بگیرم.

 

روش مطالعه دینی رتبه های برتر کنکور تجربی

پویا براهیم باستانی (رتبه 1 منطقه 1 کنکور تجربی 92) - درصد دینی کنکور: 90%

به نظر من روش صحیح مطالعه دینی کنکور اینه که آیات رو با متن درس ارتباط بدیم. همچنین مرور کتاب ‌های درسی دینی بسیار مهمه. من برای مطالعه دینی کنکور تجربی، سه یا چهار بار به طور کامل کتاب‌ های درسی دین و زندگی رو خوندم و روی یک مجموعه از درس ‌ها که اهمیت بیشتری دارند و بیشتر تفهیمی هستند تا حفظی، وقت بیشتری گذاشتم.

 

روش مطالعه دینی رتبه های برتر کنکور تجربی

سیده فاطمه قنبری (رتبه 32 منطقه 2 کنکور تجربی 97) - درصد دینی کنکور: 69%

در سال تحصیلی کتاب درسی دین و زندگی رو درس به درس می خوندم و ارتباط بین آیات و متن رو پیدا می کردم. پس از یافتن ارتباط بین متن و آیات، 50 تا تست می زدم و بعد از چند روز، تست های اون درس رو به صورت کامل حل می کردم. اگه تعداد زیادی غلط داشتم، مجددا کتاب درسی رو مطالعه می کردم. فکر می کنم تحلیل تست ها از اهمیت زیادی برخورداره و نقاط ضعف شما رو تو هر درسی مشخص می کنه. بنابراین تجزیه و تحلیل تست ها، بخش مهمی از روش خواندن دینی من رو تشکیل می داد. البته از اهمیت آزمون ها و کنکور های آزمایشی تو پیدا کردن نقاط ضعف و قوت نباید چشم پوشی کرد.

 

برای گرفتن نتیجه های بهتر و پیشرفت تو درساتون با نحوه درس خواندن رتبه های برتر کنکور بیشتر آشنا شوید.

 

روش مطالعه دینی رتبه های برتر کنکور ریاضی

روژان ربانی (رتبه 5 منطقه 2 کنکور ریاضی 92) - درصد دینی کنکور: 90%

تا پیش از دیدن تست‌ های کنکور، نمی ‌دونستم که چطور باید دین و زندگی کنکور رو بخونم و روی چه چیزی باید تاکید کنم. اما بعد از دیدن تست‌ های کنکور سراسری، متوجه شدم که روی آیه ‌ها و ارتباط بین قسمت ‌های مختلف یک آیه تاکید بسیاری شده؛ بنابراین روش مطالعه دین و زندگی من این طور بود که روی آیه ‌ها بیشتر کار کردم، و معتقدم که اگه کسی نمی ‌تونه کل آیه رو حفظ کنه، باید نکته ‌های کلیدی هر آیه رو بدونه و نکات اون رو به خاطر بسپره. 

 

روش مطالعه دینی رتبه های برتر کنکور ریاضی

الهام احسانی (رتبه 3 منطقه 2 کنکور ریاضی 91) - درصد دینی کنکور: 100%

در ابتدا در یادگیری درس دین و زندگی مشکل داشتم؛ چون من این درس رو با حجم زیادی به صورت یکجا می ‌خوندم؛ مثلا در یک آزمون، همه درس‌ ها رو در یک روز می ‌خوندم و واقعا هم اون ها رو فراموش می ‌کردم و این مسئله باعث نگرانی‌ من شده بود؛ چون می ‌دونستم که نزدیک کنکور نمیشه که همه درس ‌ها رو در یک روز مطالعه کرد. بعد در جایی خوندم که یکی از رتبه ‌های برتر کنکور سال های قبل گفته بود که من هر روز چند دقیقه رو اختصاص به درس دین و زندگی می ‌دادم. با استفاده از این روش مطالعه دین و زندگی ، هر روز سه درس از دین و زندگی دوم، سوم و چهارم (نظام قدیم) رو انتخاب کردم و فقط اون ها رو می ‌خوندم و این روش خواندن دینی برای من واقعا نتیجه بخش بود.

 

خب با طرز مطالعه دینی کنکور تعدادی از رتبه های برتر آشنا شدید. چیزی که الان مهمه اینه که از این روش های صحیح و تاثیر گذار خواندن دینی استفاده کنید و تو روند مطالعه خودتون تاثیر بدید و اگه هم فکر می کنید که این مقاله می تونه به کسی کمک بکنه، براش بفرستید. اگر هم تجربه مشابهی داشتید که ازش نتیجه گرفتید، خوشحال می شیم که برامون بنویسید. در ضمن می تونید تو بخش نظرات، هر سوالی از نحوه مطالعه دینی کنکور و اصولش داشتید بپرسید تا مشاورای ما بتونن شما رو راهنمایی کنن. =))

 

 

 


گروه مشاوره و برنامه ریزی کنکور یعقوب لهرابی - مرکز مشاوره تحصیلی مسیرموفقیت شهرکرد 

جهت ارتباط با مشاور ارشد موسسه مسیرموفقیت شهرکرد  با شماره ی 09029012570   یا  09132812570    یا 03832229075  تماس بگیرید.

 

#دهمی_ها_یازدهمی_ها_دوازدهمی_ها_فارغ_التحصیلان_تجربی_ریاضی_انسانی_معارف#مشاور_تحصیلی

#مشاور_تحصیلی_تخصصی_مسیر_موفقیت_از_پیش_دبستانی_تا_دکتری#مشاوره_تخصصی_تحصیلی

#مرکز_مشاوره#مسیر_موفقیت#مرکز_مشاوره_تخصصی_تحصیلی_مسیر_موفقیت_شهرکرد #سالن_مطالعه_دخترانه_پسرانه#پانسیون_مطالعه#سالن_مطالعه_مسیر_موفقیت#آموزشگاه_علمی_آزاد #انگیزشی#کنکور#دپارتمان_مشاوره_و_برنامه_ریزی_کنکور_دکتر_لهرابی#از_پیش_دبستانی_تا_دکتری#دکتر_لهرابی #دکتر_یعقوب_لهرابی#آزمون_گاج_سنجش_کانون_قلمچی_گزینه_دو#کارگاه_آموزشی_مشاوره#مشاور_رتبه_برتر_کشور_ایران

#بورد_تخصصی_مشاوره_برنامه_ریزی_کنکور_دکتر_یعقوب_لهرابی#شهرکرد#اصفهان#تهران#شیراز#کاشان#مشهد#اهواز#قم

dr-lohrabi.ir